Nooran bileitten jälkeen herään ja kummastelen itseäni. Tomáš ja Leni lähtivät Neratoviceen kyläilemään ja löydän itseni koneen äärestä näpyttelemässä sekavia tänne. Jotta kaikille kanssalukijoille selvenee asian koko totuus, kerrottaneen myös, että koneen vieressä mötköttää Fernet Citrus. Tästä siis saan sen aasinsillan siihen kummallisuuteen, eli mistä ihmeestä se siihen mötkähti? Eikös olekkin kummallista? Jaa ei vai? Minun mielestäni on. Minulla on vakava tunne siitä, että se ilmestyi siihen itsestään, ihan vaan kiusakseni. Se on sellainen - tiedättehän- puolilitraa vetävä vihreä pullo, jossa on keltainen korkki ja keltainen etiketti. Etiketissä lukee JuoMinut, anteeeksi siis tummanruskeilla kirjaimilla Fernet Stock Citrus. Hmm, maistoin sitä ja se maistuu ihan Fernet Stock Citrusilta. Eikös olekkin kummallista? Olin ihan varma, että se maistuisi konjakille. Täytyy varmistaa, että en kuvittele omiani.

Kyllä, se on ehtaa tavaraa.

Kummallista on myös sekin, että olen lähettänyt Jaakolle viime yönä 00:45 viisi tyhjää tekstiviestiä. Kylläpäs minulla on ollut tylsää elämässäni silloin. Onneksi nyt ei ole, sillä tuon pikku-ukon, joka siis istuu olkapäälläni, kanssa on mukava rupatella. Se on ihq ystävä, varsinkin silloin, se sanoo että ota huikat. Vaikka ohilukijalle tuleekin mieleen, että ei tuollaisia pikku-ukkoja ole olemassa, niin vastaan kylmänviileästi että onhan. Tule vaikka katsomaan. Se on ihan yhtä todellinen, kuin se vaaleanpunainen elefantti, joka asuu Vilin sängyn alla.

Prkl, pitäisköhän multa kieltää netin käyttö tälläisinä päivinä?

Kummallista.

-Ari-